Home De gemeentelijke diensten Bevolking, Burgerlijke Stand, Vreemdelingen, Verkiezingen

Bevolking, Burgerlijke Stand, Vreemdelingen, Verkiezingen

 

Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Op 14 oktober 2018 vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. De gelegenheid voor U om deel te nemen aan het plaatselijke leven en actief mee te werken aan de toekomst van Ganshoren. Laat uw stem horen!!
Zowel de Belgische als Europese (op voorwaarde dat ze minstens vijf jaar zonder onderbreking in België verblijven - info: www.verkiezingen.fgov.be) onderdanen zullen dan hun vertegenwoordigers kunnen kiezen.
De Europese onderdanen die wensen deel te nemen aan de stemming dienen hiervoor aan enkele voorwaarden te voldoen:

- minstens 18 jaar oud zijn,
- ingeschreven zijn in het bevolkings- of vreemdelingenregister op 1 augustus 2018 of beschikken over een bijzondere identiteitskaart,
- een inschrijvingsformulier invullen voor de verkiezingen, en dit vóór 31 juli 2018.
Dit formulier kan u via volgende website downloaden: https://elections2018.brussels/. Eenmaal dit formulier ingevuld en ondertekend, dient deze, samen met een kopie van uw belgische verblijfskaart, (per post of in persoon) te worden bezorgd aan de dienst Bevolking vóór 31 juli 2018.

Voor bijkomende informatie, zie https://elections2018.brussels/

Nieuw elektronisch stemsysteem voor de verkiezingen van oktober 2018: Maak u geen zorgen!


Een elektronische stemmachine zal vanaf 11 juni beschikbaar zijn op de dienst Bevolking.
U krijgt de gelegenheid om vertrouwd te raken met dit nieuwe systeem.
Als u problemen ondervindt, zal de dienst aanwezig zijn om u te helpen en u te informeren.

 

Tél.: 02/464.05.15/16/17

E-mail

 

Bevolking

Keizer Karellaan 140 - gelijkvloers
Tél.: 02/464.05.15/16/17
Fax : 02 466 84 40

E-mail
 

Maandag, dinsdag, woensdag           : 8.30-12.00 uur en 13.30-15.00 uur

Donderdag                                     : 8.30-12.00 uur en 13.30-15.00 uur

                                                        Permanentie: 16.00 - 18.45 uur

Vrijdag                                           : 8.30- 13.00  (gesloten ‘s namiddags)

 

De Bevolkingsdienst behandelt de formaliteiten inzake adresveranderingen, identiteitskaart, rijbewijs, reispaspoort, bewijs van inschrijving, nationaliteit, gezinssamenstelling, wettiging van handtekening, ouderlijke toelating aan minderjarigen, uittreksel uit het strafregister, orgaandonatie,  inzake euthanasie, reservatie van parkeerplaatsen bij verhuizing en alles betreffende verkiezingen.

 

 Loket "elektronische identiteitskaart"

Tel. : 02/464.05.66 - 02/464.05.59
E-mail

 Als U beschikt over een elektronisch kaartlezer, kan U:
 

         - online en gratis bepaalde administratieve documenten afprinten via de site van het Rijksregister "Mijn dossier" van FOD Binnenlandse Zaken

          
Nieuwe inwoner? Lees de informatiefiche over de formaliteiten die u voor de levering van gas en elektriciteit moet invullen.

 

Burgerlijke Stand


Tel. : 02/464.05.13/23/24  Fax : 02/465.28.24

Email
 

Maandag, dinsdag, woensdag           : 8.30-12.00 uur en 13.30-15.00 uur

Donderdag                                      : 8.30-12.00 uur

                      13.30-15.00 uur (enkel op afspraak)

                                                       permanentie: 16.00-18.45 uur  (enkel op afspraak)

Vrijdag                                           : 8.30-13.00 uur (gesloten ‘s namiddags)


De Burgerlijke Stand behandelt de formaliteiten inzake geboorteaangifte, erkenning van moeder- en vaderschap, adoptie, ceremonie (huwelijk, jubileum en eeuwelingen),  wettelijke samenwoonst, echtscheiding, naturalisatie, nationaliteit, laatste wilbeschikking, overlijden, toewijzing van geslachtsnaam, voorna(a)m(e)n- of naamverandering, overschrijven van burgerlijke stand, rechtzetting akten. U kan hier ook terecht voor uittreksels uit de burgerlijke stand, nationaliteitsakten en inlichtingen i.v.m. de begraafplaatsen (Kerkhoflaan en Bosstraat).

 

BEGRAAFPLAATS


Bosstraat 1
Tel. : 02/468.51.61

Email


Openingsuren: van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 16.00 uur, blijft toegankelijk tijdens het weekend.
Begrafenisondernemers - formulier

 

Vreemdelingendienst :

Tel. : 02/464.05.14/20/25/62       Fax : 02/464.95.77

Email

Maandag en dinsdag  : 8.30-12.00 uur (laatste ticket om 11.00 uur)

Woensdag                   : 8.30-12.00 uur (laatste ticket om 11.00 uur) en 13.30-15.00 uur (laatste ticket om 14.15 uur)

Donderdag                  : 8.30-12.00 uur (laatste ticket om 11.00 uur)

                                    enkel op afspraak: 13.30-15.00 uur en 16.00-18.45 uur

Vrijdag                       : 8.30-13.00 uur (laatste ticket om 12.00 uur)

 

De Vreemdelingendienst behandelt de inschrijvingsmodaliteiten van vreemdelingen die al een verblijfsvergunning hebben.

De Dienst Vreemdelingen onderneemt verschillende stappen rond het verblijf en de vestiging van burgers die uit het buitenland komen om in de gemeente te verblijven als werknemer, student, onderzoeker, die over voldoende bestaansmiddelen beschikken, in het kader van de gezinshereniging, als asielzoeker, etc.

Hij levert allerlei soorten administratieve documenten af, zoals gezinssamenstelling, attesten van woonst, arbeidsvergunningen, ouderlijke toelating, historiek verblijfsvergunningen,...

De uitreiking van uittreksel van een certificaat van goed gedrag en zede en alle vragen in verband met rijbewijs zijn bij de Dienst Bevolking te vragen.

Gelet op het specifieke karakter van de behandelde zaken is het wenselijk dat de betrokkene zich persoonlijk aanmeldt aan het loket, in het bezit van zijn identiteitsbewijs of verblijfsvergunning.

 

Handige links:

 

Verbintenis tot tenlasteneming ( voor touristiche visum) – bijlage 3 bis

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Documents/bijlage_03_02.pdf

Aanvraag voor de herdruk voor de PIN codes

http://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/puk-codes/

Meer informatie over de verschillende soorten van verblijf en de juridische grondslag vindt u bij:


Informatie i.v.m. de legalisatie of over het visum:


Voor informatie over het Asielstatuut of over de Asielprocedure kunt u de volgende site raadplegen:


Informatie voor zelfstandigen:


Informatie rond de arbeidskaart:


Voor het registreren van een huurcontract:

 

Opgelet! Sinds 02/03/2015 worden vreemdelingen die langer dan drie maanden in België willen verblijven, verzocht om een bijdrage te betalen van €60, €200, of €350 afhankelijk van het type aanvraag.

Deze bijdrage is voorzien door het Koninklijk Besluit van 16/02/2015 en wordt volledig ontvangen door de Federale overheid.

De bijdrage is te betalen vóór de indiening van de aanvraag bij de gemeentelijke diensten.

Voor meer inlichtingen:

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/nieuws/Pages/De_bijdrage.aspx

 



 

« augustus 2018 »
augustus
MaDiWoDoVrZaZo
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031